TRÄNINGSMOTIVATION + MINA TANKAR

 
Hej igen. Tack så jätte mycket för era tips i det förra inlägget! Det betyder väldigt mycket :) Slänger in lite träningsmotivation till både er och mig i mörkrets tider. Alltid behövligt!
 
Idag har varit en sådan där riktig jävla deppdag. Känns som att allt går emot mig just nu.
Kan för det första inte gymma än, då mitt tandkött fortfarande inte är helt bra, sådär efter 9 dagar.. Det gör mig så sjukt frustrerad, då jag inte varit på gymmet på över 2 veckor snart (på fredag blir det 2 veckor!). Och sedan har jag fått något riktiga problem med min hy också. Fått "prickar" och finnar lite här och var i ansiktet, blir bara värre och värre känns det som.
 
Alltså när jag får riktigt stora problem med hyn, då går verkligen mitt självförtroende ner på botten direkt. Det kanske låter sjukt, men jag vill typ isolera mig själv för att jag känner mig så äcklig.. Vet att det bara är just "prickar", men jag mår så dåligt utav det. Ni med problemhy/acne känner nog igen sig i det här.
Vet inte vad det kan vara, men innan jag blev sjuk så var min hy jätte fin.
Sen blir ju saken verkligen inte bättre när jag inte kan gymma som jag brukar, har ont i tandköttet konstant, fick även skjuta upp provjobbet yttligare (vilket också var ett jobbigt beslut). Och sen en jobbig Akira på det..
Jag klättrade seriöst på väggarna idag, mer eller mindre. Jag har en tendens att alltid stressa upp mig över saker och ting. Och när det blir för mycket, bryter jag ihop. Vilket jag gjorde idag. Allt känns liksom så otroligt tungt just nu. Som att gå i världens uppförsbacke med 5 kilos ankelvikter och en 10 kilos tung ryggsäck på sig..Okej kanske inte riktigt så tungt, men typ haha..
 
Så jag bestämde mig helt enkelt för att gå ut på en promenad och rensa mina tankar lite. Och gud vad det hjälpte. Har ju inte ens varit ute och promenerat (i minst 15 min, förutom alla vänder ut med lilltjejen) sedan.. Ja, sen jag var frisk. Så bara att få promenera ute en stund gjorde mig genast på bättre humör. Tänk vad mycket det gör för psyket att få röra på sig lite.
Det var allt vad jag hade på mitt hjärta just nu. Sorry för ett deppigt inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig lite. Puss
 
Fitness, Life | Depprimerad, Eat clean, Fitness, Hälsa, Motivation, Muskler, Problemhy, TANKAR, Träning, Träningskollage, bodybuilding | |
#1 - - Matilda :

Skitbra inspo-bilder! Behövdes verkligen :)

Svar: Vad kul att höra :D Kram på dig!
Jensvollen

#2 - - MATILDA:

Vad härligt med promenad! :) Känner igen det där med hyn.. för mig går det verkligen i perioder. Ibland har jag inga finnar alls sen bara poff från ingenstans så ser jag ut som en prickikorv. Det förstör faktiskt så mycket men sen har jag lärt mig att acceptera det..

Svar: Jo samma här, dem bara kom från ingenstans. Och det bara fortsätter att komma också :o Så frustrerande...Jo de är sant, lika bra att acceptera det. Så småningom så försvinner dem ju :) Kram
Jensvollen

#3 - - Linn Strömberg:

Åh vad tråkigt att du känner dig depp :( Men man måste ha motgångar för att få framgångar <3 Du klarar det, du är stark! Hoppas du blir frisk snart så att du kan gymma också. Det är ju sån sjukt bra terapi.

Svar: Så sant så sant! Får hoppas allt vänder snart :) Tack bästa du, vad fint sagt ! Kram på dig <3
Jensvollen

#4 - - Elsa:

Bra inlägg! :)

Svar: Tack :) Kramar!
Jensvollen

#5 - - Julia Jansson:

Jag känner igen mig i vad du skriver, verkligen.
Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Åh, tack så jätte mycket fina du :) Kramar!
Jensvollen

#6 - - Twiggy Lundberg:

Men usch så himla jobbigt det låter... Jag hoppas att både tandkött och hy blir bättre för din skull snart (men du är garanterat lika fin ändå) så du kan gymma och känna dig stark och bra igen! Kram på dig <3

Svar: Skit jobbigt :( Åh tack bästa <3 Vad fint sagt! Kramar <3
Jensvollen

#7 - - bicepslikeblooms (insta):

Grymt! man blir sjukt motiverad, keep it up!

Svar: Åh härligt! tack ska du ha :D
Jensvollen

#8 - - Kourtney:

Jag tror att din hy nu kan bero på stress. Stress kring att du inte kan träna som vanligt kanske, det med tandköttet och allt som pga det gör dej frustrerad, vilket är en sorts stress (kroppen tolkar det så) och/eller hormoner. Det är lätt att säga att du ska slappna av bara, jag vet, men tor hyn kommer förbättras igen när du kommit tillbaka på banan igen ;) Ha en fin helg! Vila! ;)

Svar: Åh ja, det måste det ju vara. Inre stress ...Du fick mig att se klarhet nu på vad det är. Kan ju inte vara något annat.. Eller kanske också för att jag bytt p-piller? (aldrig haft dem förut..) Så funderar på att gå tillbaka till Yasmine igen..Tusen tack för din kommentar fina du, det hjälpte verkligen! Detsamma, kram<3
Jensvollen

Upp