MINA TATUERINGAR

Som lovat, här kommer en bildbomb på alla mina tatueringar och lite text om dem. Enjoy!
Tatueringarna på min högra arm gjorde jag för över två år sedan hos duktiga Ewah Holmberg som då var lärling hos Jimmy på Big Time Tattoo här i Västerås. Nu är hon i Stockholm och tatuerar några av Sveriges största bloggerskor Angelicka Blick och Linda Hallberg! Rätt så häftigt faktiskt. Förstod att hon skulle gå långt, en sådan talang som hon är!
Min arm är dock långt ifrån klar haha. Det är några tomma luckor som behöver fyllas, och sen behövs det mer skuggning så att det blir mer till en fulländad sleeve. Längtar något sjukt mycket till armen är helt klar!
 

Ankaret som ni skymtar lite på underarmen var min allra första tatuering. Den gjorde jag i Fagersta för 5-6 år sedan. Just då älskade jag den, men har verkligen tröttnat på den nu. Hade gärna haft ett annat ankare där. Men, får se det såhär - Den betyder ju väldigt mycket för mig.
Vad den står för : Att man alltid ska ha hopp och aldrig ge upp. Man ska tro på sig själv. Det är även som en påminnelse om vad jag har kämpat för. Från hur jag var nere på botten till hur jag tog mig upp igen och blev frisk från min ätstörning (anorexi). Har man viljan och kämparglöden inom sig, klarar man av vad fan som helst!
Texten på låret är första stycket ur en Metallica låt. "Nothing Else Matters". Världens bästa band och en av mina favorit låtar! Den betyder väldigt mycket.

 
True Love. Den texten gjorde Jimmy på mig för 3-4 år sedan kanske? Min andra tatuering alltså. Ont som fan gjorde det kan jag säga er. Men så värt det!
Är nog det näst ondaste stället jag har tatuerat mig på ...

Infinity. Fingret är det absolut ondaste stället jag har tatuerat mig på. Fyfan haha. Liksom bara ben typ. Men jag ska nog försöka mig på fler, såsmåningom! Det är ju så snyggt.
Om ni har några frågor angående mina tatueringar, så är det bara att fråga på :) Puss
 
Beauty, Fashion, Fitness, Life | Angelicka Blick, Ewah Holmberg, Fitness, INK, Linda Hallberg, Mode, Outfit, Sommar, Tatueringar, Träning, mina tatueringar, sleeve, text | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

jätte fina :) speciellt texten benet.
Jag har bara ett hjärta på underarmen.

Svar: Taack :D Det är ju fint det också, enkelt och snyggt :)
Jensvollen

#2 - - Jasmine:

Himla fina tatueringar du har, jag har lust att göra min andra tatuering det har bara inte blivit av ännu!

Svar: Tusen tack snygging :D Jag förstår det, man blir ju lite små beroende haha. Det kommer ska du se :) Kramar
Jensvollen

#3 - - Carro:

Snygga :)

Svar: Åh tack :D
Jensvollen

#4 - - ISA:

jävlar vad coola!! är sugen på en fingertattoo också men gör det inte sjukt jävla ont? haha

Svar: Taack :D Haha jo det var just det jag skrev också ;) Ondaste stället for sure! Men det är bara att bita ihop å köra!
Jensvollen

#5 - - Linn Strömberg:

Jag skulle aldrig kunna se mig själv i så där mycket tatueringar, men du passar så jävla bra i det!!
Jag har planerat att tatuera mig inom snar framtid, men det blir nog bara lite små texter :)

Har du gjort tatueringarna för att de betyder något speciellt för dig, eller är det bara snygga motiv du har hittat/ritat? :D
Ankaret och texten har du ju skrivit om, men resten :)

Svar: Men åh taack sötnos :D Härligt! Så snyggt med texter ju! Ja alltså visst betyder dem något, det gör det alltid . Men döskallen med rosorna och fjärilarna gjorde jag mest för att jag älskar just sånt. Och för att det passade bäst på det stället :) Det är något jag visste att jag aldrig kommer att tröttna på heller :D haha.Svalan med nyckeln till hjärtat har en viss betydelse ;) Kramar!
Jensvollen

#6 - - Sanna Andersson:

ååå texten på benet <3 älskar metallica verkligen, superfin !!
De andra va ju såklart oxå fina men den blev lite extra just för att det är mitt favoritband ;) heheh

Svar: Taack finis!! Jaha, där ser man haha! Metallica är bäst! Ska du se dem i sommar också? :D kramar
Jensvollen

#7 - - Ida Lindborg ♡:

gud vad snygga!

Sv :Tack så mycke t:)

Svar: Tusen taack :D
Jensvollen

#8 - - Cajsa Lindahl:

oj, du har ett gäng.. ;-)

Svar: haha, jag har ju det, och mer ska det nog bli ;)
Jensvollen

#9 - - milina.blogg.se:

Älskar din sleeve! :)

Svar: Taack :D
Jensvollen

#10 - - Elin:

Sjuuuukt fina!

#11 - - Skogsraah ☾:

Skitsnygga!

#12 - - Siri |Diabitfit|:

Jättesnygga! Skulle vilja våga tatuera mig men är så rädd att jag ångrar mig sen :>

#13 - - Liisa Lindström:

Åh, fantastiskt fina! Jag gillar tatueringar, tycker det är sjukt snyggt (med många undantag såklart), men vetitusan om jag någonsin kommer våga tatuera mig. Har så otroligt många kompisar som ångrat sig så ah, är lite rädd för det!

#14 - - Emily Wendin:

Shit vilka snygga gaddningar! Och du är ju värsta katten ju, assnygg!!!

Svar: Ååh men tack snygging :D haha puss
Jensvollen

#15 - - Nathalie Hellquist:

Älskar tatueringen på låret!! Sjukt fin! Har tänk på liknande med en text som betyder mycket för mig.

#16 - - Sanna Andersson:

nä, vart spelar de i sommar ?

Svar: Den 22 augusti på Ullevi ;)
Jensvollen

#17 - - Jessica:

Så snygga tatueringar! :)

#18 - - Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Åhh fingertatuering! <3

Jag skulle verkligen vilja ha en sådan, men vet inte vad jag ska ha där XD Det kan ju vara rätt bra att veta det lixom :P

Nöts tatueringen "bort" fort/mycket på fingret förresten?

Upp