VÅR VALP AKIRA FICK TAG PÅ EN CIGGARETT

 
Gooood morning guys! Fan vad den meningen sätter sig lätt på hjärnan. Om ni följer Alfie (youtuber, Zoellas pojkvän) så förstår ni vad jag menar hahah.
Fast det är iofs mer åt kvällshållet nu känns det som, börjar ju bli ganska mörkt ute i skrivandets stund...

Nu undrar ni säkert vad jag menar med rubriken!? Jag och Akira var nämligen ute en sväng aldelles nyss, och jag ser att hon tuggar på något, först trodde jag att det bara var lite harbajs som hon alltid lyckas hitta, men nej.. Det var en äcklig ciggarett hon hade stoppat i munnen. Paniken jag fick där alltså!
Som tur var så fick jag tillslut ut den ur hennes lilla mun.. Fyfan vad äckligt, att folk inte tänker sig för. Bara kastar cigg överallt .. Inte okej!
Lilltjejen blev förresten 9 veckor i fredags. Guud vad den veckan gick fort! Nästa fredag är hon liksom 10 veckor redan ... Hon har blivit nå otroligt duktig tycker jag bara på 1 vecka. Hon kan redan "sitt fint" rätt bra och gå upp för trappor klarar hon också av. Helt orädd liten tjej är hon haha! Hon har till och med lyckats flyga ner från soffan 2 gånger .. Vilket hon inte får göra nå mer! Det här hände när hon precis hade somnat i soffan brevid mig, och då tänkte jag passa på att gå på toa så länge. Sen helt plötsligt så hör jag världens duns inifrån vardagsrummet!
Då hade hon hoppat ner från soffan den rackarn... Men det gick bra ändå som tur var!
¨Hahahah, Vet ni vad Akira precis gjorde?? Hon bajsade på vår matta i sorvrummet! Och vet ni vem som klev i det? Marcus.. Hahah.
Bye bye vår nya matta ...
 
Alaskan Malamute/Siberian Husky, Allmänt, Fitness, Life | Alaskan Malamute, Djur, Fitness, Helgen, Hund, Siberian Husky, Söndag, Valp | |
#1 - - Linn Strömberg:

Men usch!!! Okej att folk vill förstöra sina egna liv och röka, men ha respekt för alla andra (vare sig det är människor eller djur) som har valt att avstå.

Svar: Eller huur! å jävla respektlöst :/
Jensvollen

#2 - - Anonym:

nej urs för cigg som kastas på marken!
men tur att de gick bra! <3
haha åh nej mattan ;D

Svar: Verkligen, man tänker till lite extra nu när man har en liten bebis här hemma som äter allt ;D haha. Kram
Jensvollen

#3 - - Rebecca:

Åååh älskar valp-vimlet!!!

Men rackans vad jag känner igen det där everyday struggle när man är ute och går och valpen hittar något olämpligt att smaska på!! Har flera gånger slängt mig på alla fyra och i ren panik grävt i munnen på hunden haha! Nu har hon också fattat att direkt hon tar något i munnen ute så vet hon att vi kommer för att checka vad det var så nu har hon hittat (tror hon har) på ett knep att sätta grejerna vid sidan av munnen in i kinden, så att vi inte ska hitta det så lätt hah!!

Ja alltså innan vi skaffade hund så tänkte jag inte så mycket på det där med att skräpa i naturen men nu alltså fyfan vad arg man kan bli!!!!

Säger bara, NJUUUT av valptiden hehe!! Våran är ju inte så jätte stor egentligen men hon känns fan fullvuxen nu i jämförelse med där vid 9 veckor ;)

Svar: Ååh taack :D Haha! Ja man får ju lite panik när man ser att dem tuggar på något ...
Men gud vad söt! Hundar är då allt för smart alltså ;)
Håller verkligen med! Helt sjukt vad man börjat tänka till om naturen och allt möjligt haha..

Det ska jag göra :D Dock så längtar jag ändå liiite till när hon blivit större, då hon är rumsren och man har mer pli på henne ;)
Men fort går det iallafall :o Valpar är ju ändå det sötaste! Kram
Jensvollen

Upp